The Elder Scrolls žaidimų serija
The Elder Scrolls (TES) – veiksmo nuotykių RPG kompiuterinių žaidimų serija, kurią kuria Bethesda Softworks. Šią seriją sudaro 4 pamatinės dalys: Arena, Daggerfall, Morrowind ir Oblivion. Naujausia dalis Oblivion buvo išleista 2006 m. Microsoft Windows ir Xbox 360 bei 2007 m. Playstation 3 konsolei.
Istorija
Pirmąjį The Elder Scrolls serijos žaidimą Bethesda Softworks kompanija pradėjo kurti jau 1992 m., kompanijos darbuotojus stipriai įkvėpė „Ultima Underworld“ ir „Dungeons & Dragons“ RPG žaidimai. Iki serijos atsiradimo, Bethesda Softworks kūrė tik sportinio pobūdžio kompiuterinius žaidimus, tačiau norėdami išleisti siužetinį, laisvo stiliaus žaidimą, jie 1994 m. sukūrė The Elder Scrolls: Arena. Visų kitų serijos žaidimų protėvis buvo adaptuotas tik DOS operacinei sistemai.
Antrasis The Elder Scrolls žaidimas buvo išleistas 1996 m. ir vadinosi The Elder Scrolls II: Daggerfall. Šiam žaidimui kūrėjai bandė sukurti kuo tikroviškesnį pasaulį, kuris būtų net Anglijos dydžio. Savo planus jie įgyvendino, bet žaidimas buvo gausus klaidų ir labai aukšti sistemos reikalavimai trukdė žaidėjui mėgautis žaidimu. Nors Daggerfall ir turėjo blogą reputaciją, jis vistiek buvo gerai perkamas.
Iki 1998 m. Bethesda sukūrė tik du žaidimus susijusius su The Elder Scrolls serija, The Elder Scrolls Legends: Battlespire (1997) ir The Elder Scrolls Adventures: Redguard (1998). Šie žaidimai buvo nelabai perkami, todėl kompanija buvo prie bankrutavimo ribų, tačiau dėl 1999 m. Zenimax kompanijos investicijų Bethesda Softworks kompanija išliko.
Trečiasis pagrindinis serijos žaidimas The Elder Scrolls III: Morrowind buvo išleistas 2002 m., skirtas Xbox ir PC platformoms. Ši dalis taip pat turėjo aukštus sistemos reikalavimus, laisvą žaidimo stilių ir didelį pasaulį. 2002 – 2003 m. Morrowind žaidimui buvo sukurti du papildymai: The Elder Scrolls III: Tribunal ir The Elder Scrolls III: Bloodmoon. The Elder Scrolls III: Morrowind buvo nenuilstančiai populiarus tarp kompiuterinių žaidimų mėgėjų ir kritikų, 2005 m. buvo parduoti net 4 mln. žaidimo egzempliorių.
Ketvirtoji The Elder Scrolls dalis buvo The Elder Scrolls IV: Oblivion, išleista 2006 m. PC ir Xbox 360, 2007 m. ir PS3 platformoms. Žaidimas pasižymėjo nauja siužetine linija, pagerintu grafikos varikliu ir naujais aukštais sistemos reikalavimais. 2006 – 2007 m. Oblivion žaidimui buvo sukurti du papildymai: The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine ir The Elder Scrolls IV: Shivering Isles.
Manoma, kad penktoji šių žaidimų serijos dalis vadinsis The Elder Scrolls V ir bus kuriama po Fallout 3 žaidimo debiuto.
Serija
* The Elder Scrolls – Arena (1994)
* The Elder Scrolls, Chapter II – Daggerfall (1996)
* The Elder Scrolls III – Morrowind (2002)
o Du Morrowind dalies papildymai: Tribunal (2002) ir Bloodmoon (2003).
* The Elder Scrolls IV – Oblivion (2006, 2007)
o Du Oblivion dalies papildymai: Knights of the Nine (2007) ir Shivering Isles (2007)
Kiti susiję žaidimai
The Elder Scrolls žaidimo pasaulio pagrindu sukurti žaidimai, kurie nėra serijos dalis:
* The Elder Scrolls Legends: Battlespire (1997)
* The Elder Scrolls Adventures: Redguard (1998)
* The Elder Scrolls Travels: Dawnstar (2003)
* The Elder Scrolls Travels: Stormhold (2004)
* The Elder Scrolls Travels: Shadowkey (2004)
* The Elder Scrolls Travels: Oblivion
Struktūra
The Elder Scrolls serija žinoma dėl savo detalumo ir realizmo, vardų, datų ir vietų vientisos struktūros. Jos pasaulyje yra įvairios rasės, kultūros ir religijos, išlaikoma nuosekli istoriškumo struktūra. Visi žaidimai vyksta Tamriel žemyne, kuris yra didžiausias pasaulio žemynas, kuris padalintas į devynias provincijas. Kai kuriose serijos dalyse veiksmas vyksta deadra princų valdomose karalystėse kaip kad The Elder Scrolls Legends: Battlespire ir The Elder Scrolls IV: Shivering Isles. Yra žinoma, kad be Tamriel yra ir kitų Nirn planetoje žemynų, tačiau juose žaidimo veiksmas nevyko.
Devynios Tamriel provincijos ir jų rasių gimtinės
* Cyrodiil, imperijos žmonių (imperials) rasės gimtinė;
* Black Marsh, argonių (argonians) gimtinė;
* Elsweyr, chadžitų (khajiit) gimtinė;
* Hammerfell, redgardų (redguards) gimtinė ;
* High Rock, bretonų (bretons) ir orkų (orcs) gimtinė (Orsinium valstybė);
* Morrowind tamsiųjų elfų (dark elves) arba dunmerų (dunmer) gimtinė;
* Skyrim, šiauriečių (nords) gimtinė;
* Summerset Isle, altmerų (altmer) arba aukštujų elfų (high elves) gimtinė;
* Valenwood, miško elfų (wood elves) arba bosmerų (bosmer) gimtinė;
Kiekviena iš dešimties rasių turi savo gimtąją provinciją, tačiau jų atstovų sutinkama ir kitose provincijose, kur jie sudaro mažumas.
Kitos rasės
Kitos rasės minimos The Elder Scrolls pasaulyje: ayleidai (ayleid), chimerai (chimer), dwemerai (dwemer), ehlnofejai (ehlnofey), falmerai (falmer), histai (hist), imgai (imga), kamal (kamal), ka po’ tun (ka po’ tun), maomerai (maormer), sloadai (sload), tang mo tang mo, nedžiai nede, kothringai kothringi, drakonai (dragons) ir tsaesci (tsaesci).
The Elder Scrolls Construction Set
The Elder Scrolls Construction Set (TESCS) – speciali programa, kuri skirta redaguoti failams ir kurti naujus The Elder Scrolls III ir The Elder Scrolls IV žaidimams ir jų papildymams.