Žaidimas – Alias

Žaidimų naujienos


Žaidimas – Alias

Alias, arba Pasakyk kitaip – stalo žaidimas, kurio esmė – kitiems žaidėjams apibūdinti kortelėje parašytą žodį taip, kad šie jį atspėtų. Žaidimas gali būti žaidžiamas ir keturiese, ir didelėmis komandomis.

Žaidimo pavadinimas

Žaidimo pavadinimas kilęs iš lotyniško žodžio alias, reiškiančio „dar žinomas kaip“. Lietuviškai žaidimo pavadinimas verčiamas „Pasakyk kitaip“.

Žaidimo istorija

Alias buvo sukurtas Suomijoje, jo autorius Nelostuote Oy. Alias yra registruotas N. Oy kompanijos Tactic prekinis ženklas. Žaidimas parduotuvių lentynas pasiekė 1990-ųjų pradžioje ir tapo vienu populiariausių vakarėlių žaidimu Suomijoje. Šiuo metu yra kelios skirtingos Alias versijos: New Alias, Alias Family, Junior Alias – su lengvesniais žodžiais, kuriuos žinotų vaikai, kelioninė Alias versija ir naujausia – DVD Alias versija.

Žaidimo versijos

Be tradicinio Alias, yra daug skirtingų šio žaidimo versijų. Apačioje trumpai aprašomos Lietuvoje platinamos Alias žaidimo versijos.

Alias Piešk

Yra dvi Alias Piešk versijos: įprasta ir skirta mažiesiems žaidėjams nuo penkerių metų. Šis žaidimas nuo paprasto skiriasi tuo, kad kortelėje užrašytą dalyką reikia ne apibūdinti žodžiais, o nupiešti.

Party Alias

Ši Alias versija yra skirta vyresniems žaidėjams nei įprastinė – rekomenduojamas amžius yra penkiolika ir daugiau metų. Nuo įprasto Alias jis skiriasi vienu papildomu langeliu „Party“, ant kurio atsistojus reikia aiškinti žodžius įvairiais neįprastais būdais, pavyzdžiui, šokinėjant ant vienos kojos.

Junior Alias

Junior Alias skirtas jauniausiems žaidimo gerbėjams. Jį žaisti gali vaikai nuo 5 metų. Ši versija ne tik spalvingesnė – iš jos išimti sudėtingi žodžiai, kurių vaikai gali nežinoti. Be to, apibūdinti reikia ne tik žodžius, bet ir paveikslėlius.

Kaip žaisti?

Žemiau pateikiamos taisyklės trumpai primiršusiems ar tingintiems skaityti ir detalios taisyklės. Pradedantiesiems žaidėjams rekomenduojama perskaityti detalizuotą taisyklių variantą.

Taisyklės trumpai

* Komandos žaidžia paeiliui. Aiškinantysis ir spėjantysis keičiasi vietomis kiekviename rate.
* Atspėtų žodžių skaičius lygus žingsniams pirmyn žaidimo lauke – po vieną žingsnį už kiekvieną žodį.
* Padarytos klaidos ir neaiškinti žodžiai lygūs žingsniams atgal žaidimo lauke- po vieną žingsnį atgal už kiekvieną klaidą.
* Laukelio ant kurio stovi figūrėlė numeris nurodo spėjamo žodžio numerį. Pirmame rate šį skaičių pasako priešininko komanda (nuo 1 iki 8).
* Praėjus baltą laukelį žaidžiamas „apiplėšimas“ su 6 kortelėmis ir be smėlio laikrodžio.
* Laimi komanda, pirmoji pasiekusi finišą.

Žaidimo eiga

Kortelės su žodžiais sumaišomos ir dedamos į kaladę. Apatinė kaladės kortelė apverčiama, kad būtų galima pastebėti, jog sužaistos jau visos kaladės kortelės ir iš naujo maišyti kaladę.

Komandos burtų keliu nusprendžia žaidimo eiliškumą. Jos pasirenka žaidimo figūrėles ir padeda jas žaidimo lauke ant laukelio „START FINISH“. Pradedančios žaidimą komandos nariai tarpusavyje susitaria, kuris žaidėjas aiškins žodžius, o kuris spės.

Aiškinantysis ima iš kaladės korteles (15-20 kortelių), o kitos komandos nariai pasako jam žodžio numerį nuo 1 iki 8, pavyzdžiui, 4. Aiškinantysis žaidėjas apverčia smėlio laikrodį ir ima aiškinti žodį, pažymėtą 4 numeriu. Po kiekvieno teisingai atspėto žodžio aiškinantysis žaidėjas deda kortelę ant stalo ir imasi aiškinti kitos kortelės žodį, pažymėtą 4 numeriu.

Kai visas smėlis laikrodyje subyra žemyn, kitų komandų nariai sušunka „pyyyypt“ – tai reiškia, kad spėjančiosios komandos laikas pasibaigė ir teisė spėti pereina kitai komandai. Pasibaigus spėjimui skirtam laikui, spėjanti komanda suskaičiuoja, kiek žodžių atspėjo – tai galima padaryti pagal ant stalo atidėtas korteles. Jei tokių kortelių yra, pavyzdžiui, 7, tai komanda perkelia savo figūrėlę 7 laukeliais į priekį (jei buvo padarytos klaidos, grįžtama atgal tiek laukelių, kiek padaryta klaidų).

Tada ateina eilė spėti kitai komandai. Jau panaudotos kortelės padedamos atskirai, o nenaudotos perduodamos spėjančiai komandai. Po pirmojo rato spėjami žodžiai, kurių numeris nurodytas žaidimo lauke, ant kurio stovi komandos figūrėlė (kiekvienas laukelis pažymėtas numeriais nuo 1 iki 8). Spėjantysis ir aiškinantysis keičiasi vietomis kiekvieną žaidimo ratą.

Aiškinimo taisyklės

Aiškinant negalima naudoti spėjamo žodžio dalių arba darybiškai giminingų jam žodžių, žodžių, turinčių tą pačią šaknį. Pavyzdžiui, žodžio „šautuvas“ negalima aiškinti vartojant žodį „šauti“, kadangi šie žodžiai turi bendrą šaknį. Jei spėdamas žodžių junginį „distancinis valdymas“ spėjantysis atspėja žodį „valdymas“, tuomet toliau aiškinantysis žaidėjas gali vartoti šį žodį.

Galima vartoti sinonimus ir antonimus. Pavyzdžiui, apie žodį „didelis“ galima pasakyti, jog tai žodžio „mažas“ antonimas. Negalima sakyti žodžio atitikmens kita kalba, pavyzdžiui, tą patį žodį „didelis“ apibūdinti kaip „big“ („didelis“ angliškai).

Kalbėti galima taip greitai, kaip norima.

Teisė „apiplėšti“

Kuomet komanda perkelia savo figūrėlę virš kurio nors iš 5 šiesių kvadratų žaidimo lauke, kitame žaidimo rate ji žaidžia „apiplėšimą“. „Apiplėšimas“ žaidžiamas ir tuomet, kai komandos figūrėlė nesustojo baltame laukelyje, o jį praėjo. „Apiplėšimas“ žaidžiamas be smėlio laikrodžio.

Aiškinantysis žaidėjas paima 6 korteles ir pradeda aiškinti žodžius, kurių skaičius atitinka laukelio po figūrėle skaičių. Spėja visos komandos, todėl naudinga apibūdinti žodžius taip, kad suprastų tik tavo komandos nariai, pavyzdžiui, primenant komandos draugui jo mamos megztinio spalvą ar saldumyną, kurį šis valgė iš ryto.

Savaime suprantama, „apiplėšimo“ metu geriau seksis toms komandoms, kurių nariai tarpusavyje yra gerai pažįstami, todėl teisingumo labui draugų rate į komandas naudinga skirtstytis burtų keliu.

Jei komanda pereina baltą laukelį ėjimais, išloštais „apiplėšimu“, jis nebus kartojamas.

Žaidimo pastabos

* Kortelių žodžiai yra išdėstyti atsitiktine tvarka – ten rasite veiskmažodžius, daiktavardžius, būdvardžius, spalvų pavadinimus, vietovių pavadinimus, žodžių junginius etc. Todėl komandos sėkmė nepriklauso nuo skaičiaus – tai laimės dalykas.
* Žodį visada reikia pasakyti tiksliai, teisinga forma. Jei teisingas žodis, pavyzdžiui, „užsiūti“, tai „siūti“ netinka. Taip pat reikia pasakyti ir teisingą galūnę, giminę etc. Aiškinantysis turi padėti spejančiąjam pasakyti teisingą žodžio formą.
* Jei aiškinantysis žaidėjas aiškindamas padarė klaidą, tuomet atsakymas neįskaitomas, o komanda gauna baudos tašką – grįžta 1 laukeliu atgal.
* Žaidimas puikiai tinka lavinti užsienio kalbų įgūdžiams – tereikia susitarti, jog aiškinsite ne gimtąja, o pasirinkta užsienio kalba.


12345 (balsavimų nėra)
Loading...


Apie Zaidimupasaulis.com:

Jei esi tikras žaidimų fanatikas, atsidūrei tinkamoj vietoj tinkamu laiku. Mūsų svetainėje Zaidimupasaulis.com rasi informacijos apie viską, kas rūpi žaidėjams visame pasaulyje. Tai yra išskirtinė proga sužinoti šviežiausią informaciją ir kas mūsų laukia ateityje. Patyrę srities specialistai dalinasi savo įžvalgomis apie žaidimus, jų patobulinimus ir galimas žaidimo strategijas. Jei esi susidomėjęs šiomis temomis, ši internetinė svetainė atsakys į rūpimus klausimus. Tapk bendruomenės dalimi ir sužinok, su kokiais iššūkiais susiduria kiti žaidėjai. Dar viena svarbi sritis yra oficialios naujienos iš žaidimų kūrėjų, kurios bent trumpai praneša, kokia linkme ir kada bus vystomas žaidimas. Jei nori būti informuotas, sek informaciją mūsų puslapyje ir praplėsk savo žinias. Kai viskas keičiasi taip greitai, tiesiog būtina palaikyti tempą ir neatsilikti. Būk inovatyvus ir gudrus žaidėjas – viskas priklauso tik nuo to, kiek informacijos sugebėsi surinkti ir kaip tai panaudosi kuriant savo taktiką. Tai padės tau tapti efektyvesniu ir pasiekti užsibrėžtų tikslų greičiau. Galbūt tavo strategija pasenusi ir laikas ją atšviežinti? Zaidimupasaulis.com yra būtent ta vieta, kurioje galėsi pasisemti naujų idėjų ir sukurti planą, kaip jas įgyvendinti. Nėra nieko geresnio nei aplenkti varžovus ir nemaloniai juos nustebinti. Kartais sėkmė nepriklauso nuo to, kiek daug darbo tenka įdėti, o nuo to, kaip strategiškai viskas įgyvendinama. Reikėtų nenuvertinti ir mažų detalių, kurios padeda optimizuoti žaidimą ir paspartinti teigiamus pokyčius. Akivaizdu, kad rasi daug įdomių įžvalgų Zaidimupasaulis.com svetainėje – priklausys tik nuo tavo sugebėjimų, kaip tuo pasinaudosi. Išbandyk naujus kelius į sėkmę ir pasisemk patirties iš kitų – tokiu būdu tapsi vienu iš pažangiausių žaidėjų ir galėsi diktuoti savas taisykles!




Taip pat skaitykite...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *