Žaidimas – starcraft
Starcraft – realaus laiko strateginių kompiuterinių žaidimų serija, sukurta JAV kompanijos Blizzard. Žaidimas yra mokslinės fantastikos stiliaus, pagrindinė mintis – kovos žvaigždžių sistemose. Išleistas 1998 metais. Tais pačiais metais tai buvo perkamiausias žaidimas ir geriausio RTS žaidimo titulo laimėtojas. Viso žaidimas gavo daugiau nei 30 įvairių apdovanojimų nuo kompiuterinių žaidimų žurnalų, parodų ir svetainių. StarCraft trečias visų laikų besteleris (tik Sims ir Sims 2 jį lenkia pagal pardavimus.
Tai vienas iš populiariausių RTS žaidimų pasaulyje, o ypač – Pietų Korėjoje, kur egzistuoja profesionalūs žaidėjai, kurie iš to pragyvena ir turi panašų į sporto žvaigždės statusą bei šimtatūkstantinius fanklubus.
Nors tai mokslinės fantastikos žaidimas, StarCraft yra daug kuo panašus į senesnį populiarų Blizzard kompanijos žaidimą Warcraft II. Kūrėjai stengėsi, kad žaidimas nebūtų žinomas kaip „WarCraft kosmose,“ todel net iš esmės perrašė žaidimo grafinį variklį. Žaidimo istorija apima nesibaigiančius ir susipynusius karus tarp trijų rasių: žmonių Terran, bendram protui paklūstančių, fiziskai labai stiprių, bet technologiskai beviltiškų zergų, ir keistų antgamtiškų galių turinčių humanoidų Protoss.
Žaidimo tikslas yra nugalėti savo priešininką/sunaikinti pastatus. Tam, kad tai būtų pasiekta, būtina statyti pastatus, tobulinti technologiją, gaminti karius ir darbininkus. Kad būtu galima tai įvykdyti, reikia rinkti resursus. Jų yra 2 tipai: mineralai ir vespene gas. Mineralai yra įvairaus dydžio: nuo mažo iki didžiausio kokį tik gali leisti žaidimas. Mineralai yra naudojami pėstininkams, dažniausiai paprastiems unit’ams. Vespene gas yra krateryje, pilname vespene dujų. Tos dujos išgaunamos tik pastačius tam tikrus pastatus. Pas Terran yra Refinery, pas Zerg yra Extractor, pas Protoss yra Assimilator. Pastačius vieną iš šitų pastatų, jau galima rinkti vespene dujas. Žaidėjams taip pat reikia statytis specialius pastatus kurie padidina galimų unit’ų turėjimo kiekį. Terran turi statyt supply depot, Zerg – Overlord, o Protoss – Pylon.
Protosai gali statyti kitus pastatus tik prie Pylon, zergai gali statyti pastatus tik ant Creep (gličios masės, kuri padengia žemės pavirsių, pastačius Hatchery arba Creep colony). Žmonės neturi jokių apribojimų ir stato kur tik yra vietos, negana to, žmonių pastatai, iškilus grėsmei, gali perskristi į saugesnę vietą.
Protoss’ų karių ir pastatų paviršių dengia skydai, kurie pamažu regeneruojasi, Zerg’ų tiek pastatai, tiek unitai yra gyvi ir sveiksta po sužeidimų. Žmonių pastatai ir kariai nesitaiso savaime, juos tik gali pataisyti SCV už tam tikrą kiekį resursų. Išimtis barakuose pagaminti kariai, kuriuos pagydo medikai (medikai atsirado tik „Brood war“ papildyme).
Daugybė įvairių kovinių vienetų ir pastatų panaudoja žaidėjai tam, kad įveiktų savo priešininką. Protingas resursų naudojimas, plėtimasis tam, kad užimtų naujas vietas su resursais, nuolatinė priešo veiksmų žvalgyba, taktiškai apgalvotos atakos ir gynybiniai veiksmai, leidžiantys išlaikyti kiek įmanoma didesnę teritoją, yra pergalės raktas. Dar svarbu žinoti ir tinkamai išnaudoti savo pasirinktos rasės teigiamas savybes ir rasti silpnas vietas tiek priešininko rasėje, tiek jo atliekamuose veiksmuose. Dėl to, kad rasės labai skirtingos, daug žaidėjų susikoncentruoja žaisti tik su viena.
Žmonės – rasė, kuri naudoja techniką ir mašinas ir pozicinio karo taktikas (ypač prieš protosus) pasiekti pergalei. Protosai turi tiek mašinas tiek ir paslaptingų antgamtiškų galių, jie gamina brangius ir stiprius karius pergalei pasiekti. Zergai susitelkia tik raumenų jėga stengiasi palaušti priešininką savo karių kiekiu ir nuolatinėmis atakomis. Nepaisant to, kad rasės turi tokių didelių skirtumų visų jų pajėgumai vienodi.
Pasikeitimai
Starcraft gerokai pagerintas palyginus su Warcraft II, ankstesniu Blizzard kūriniu, kuris buvo sukritinkuotas dėl dviejų labai panašių rasių. Starcraft perėmė skirtingų rasių koncepciją iš žaidimo War Wind.
Vos tik išleidus žaidimą rasių (Zerg, Protoss ir Terran) koviniai pajėgumai buvo nelygūs. Bet Blizzard labai stengėsi ir viskam ištaisyti buvo išleista visa serija pataisymų, galiausiai 1998 išleistas StarCraft: Brood War pratęsimas, kuris turėjo ir naujus karius rasių balansui pagerinti ir tuo pačiu, dar tris naujus pilnaverčius vienam žaidėjui skirtus misijų kompanijos epizodus, pratęsiančius senosios dalies istoriją, su naujais ir senais didvyriais.
Žaidimo tinkle režimas
Blizzard turi nuosavą žaidimo tinkle serverį battle.net, kuriame renkasi dauguma žaidėjų. Žaidimo gerbėjai yra sukūrę žemėlapių, kurie labiai palankūs AI, todėl kartais žaidžiama „CompStomp“ stiliaus partijos. Grupė žmonių pries nesąžinigą pranašumą turintį kompiuterio valdomą žaidėją. Žaidžiama įvairiomis komandų kombinacijomis.
Taip pat populiarūs UMS žemėlapiai, kuriuose panaudojant galingą Starcraft žemėlapių redaktorių, kur sukuriami įvairūs mini žaidimai su savitomis taisyklėmis.
kur cia zaisti?
parsisiusk per torrent ten rasysi starcraft bovard ir tu turesi ieskot starcraft bovard ir kai jy surasi turesi spaust ant jo ir tau jy prades suist